کد هدایت به بالای صفحه

مراحل پیوستن به بازاریابی

<-BlogAndPostTitle>

مراحل پیوستن به بازاریابی

مراحل پیوستن به بازاریابی

مراحل پیوستن به بازاریابی

مراحل پیوستن به بازاریابی
مراحل پیوستن به بازاریابی
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
صفحات مرتبط
آرشیو
آمار
نویسندگان
نظرسنجي
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
مراحل پیوستن به بازاریابی

مراحل پیوستن به شرکت های شبکه ای

اگر به دنبال پیوستن به حرفه بسیار شگفت انگیز و جذاب بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) هستید، باید بدانید که برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای شرکتی که شما به آن ملحق می شوید نقش مهمی در کسب نتایج دلخواه شما در این حرفه دارد. روش تحقیق در مورد پیوستن به شرکت بازاریابی شبکه ای مناسب

از نگاه بنده با توجه به شرایط ایران به شرح زیر است :

1.    مراجعه به سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت 

2.    لیست نمودن شرکت ها در برگه ای جداگانه  

3.    تماس با شرکت اول لیست تان و درخواست هماهنگ کردن جلسه معرفی کار 

4.    رفتن به جلسه معرفی و دریافت اطلاعات 

5.    چک کردن اطلاعات از طریق تماس با شرکت 

6.    دریافت لیست افراد پُر درآمد 

7.    تماس با افراد پُر درآمد شرکت و درخواست جلسه 

8.    تحقیق در مورد نحوء انجام کار آن تیم و تطابق با قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اهداف شرکت 

9.    درخواست معرفی یک حامی از سر گروهی که مورد تأییدتان رسیده است 

10.    انجام فعالیت بازاریابی شبکه ای با تمام قوا 

حال که مراحل را دانستیم به بررسی هر یک از عنوان ها می پردازیم تا ببینیم چرا این روش مناسب انتخاب یک شرکت است. 

1-    مراجعه به سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت:

شما ابتدا باید شرکتی را انتخاب کنید که مورد تأیید دولت باشد که با انتخاب از بین شرکت های دارای مجوز خیال خودتان را از تحت نظارت فعالیت شرکت مذکور توسط دولت راحت کرده و می توانید با اطمینان خاطر از عدم فعالیت غیر قانونی و هرمی در شرکت مورد انتخاب تان مشغول شوید. 

2-    لیست نمودن شرکت ها در برگه ای جدا گانه:

برای انجام فرایند تحقیق و مراجعه به سایت آن ها و دیدن گالری محصولات، نوع کسب درآمد، اخبار، گالری عکس ها، دست نوشته، نظرات کاربران و در آخر به نسبت حس خودتان در مورد شرکت ها آن هایی را از بیش ترین تا کم ترین میزان علاقمندی که در شما ایجاد شده مرتب کنید؛ چرا که هر کسی نسبت به فرایند علاقمندی ها در زمینه های خاصی توانایی انجام این حرفه را دارد. شاید استعداد شما در زمینه فروش لوازم آرایشی بیش تر از فروش صنایع دستی باشد یا شاید هم احساس می کنید که فروش مواد خوراکی و نوشیدنی بهتر باشد، این قسمت دقیقاً به طرز سلیقه شما بر می گردد. 

3-    تماس با شرکت ردیف اول لیست تان و درخواست  هماهنگ کردن جلسه معرفی کار: 

وقتی با تحقیق از روی سایت شرکت مورد نظر توانستید به جواب سوال آیا این شرکت می تواند بستر مناسبی برای من باشد برسید، با تماس از آن ها درخواست جلسه ای کنید که برای شما روند نحوه درآمدزایی در شرکت مذکور به مشروح باز شود، چنانچه کاربری باشید که تازه می خواهید این فعالیت اقتصادی را شروع کنید، انجام فرایند معرفی کار توسط فرد حرفه ای برای شما الزامی است و شما تنها با خواندن اطلاعات مربوط به پلن درآمدزایی نمی توانید آن را به خوبی هضم کنید و نیاز به کسی دارید که بتواند بعد از انجام معرفی کار، جواب سوالات شما را بدهد. 

4-    رفتن به جلسه معرفی و دریافت اطلاعات 

بهتر است قبل از رفتن به جلسه، حتماً با خودتان دفترچه ای تهیه کنید که البته پیشنهاد من سررسید است که بشود از صفحات آن برای یادداشت نیز استفاده کرد. یکی از محاسن بازاریابی شبکه ای تربیت افراد در خصوص سر وقت انجام دادن کارها است که همین سررسید یکی از ملزومات آن می باشد و به شما در آینده کمک شایانی خواهد کرد.

در هنگام جلسه به یاد داشته باشید که حتماً موبایل خود را در حالت بی صدا و بدون لرزانده درآورید. صحبت ها را نکته برداری کنید و چنانچه سوالی برایتان ایجاد شد، آن را یادداشت و در پایان معرفی کار از معرفی کننده یا فردی که اطلاعات بیش تری دارد، بپرسید. 

5-    چک کردن اطلاعات از طریق تماس با شرکت:

اگر موردی برایتان نامعقول به نظر رسید و یا احساس کردید که در موضوع خاصی غلّو شده است، حتماً اطلاعات دریافتی را با شرکت در میان بگذارید تا در مرحله اول صداقت فرد در دادن اطلاعات و بعد از آن توانایی شرکت را از دیدگاه کاربر آن بسنجید.  

6-    دریافت لیست افراد پُر درآمد 

چنانچه شرکت مورد نظر شما دارای سابقه بیش تر از 2 سال است، حتماً از طریق شرکت درخواست نمائید که لیستی از افرادی که درآمدی بین 5 الی 10 میلیون تومان را بیش تر از 6 ماه کسب کرده اند، به شما معرفی کنند. این را بدانید که لازمه موفق شدن در این حرفه پیروی از قوانین و دستورالعمل هایی است که در مرحله اول از سوی وزارت  صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است و بعد از آن قوانین خود شرکت و در نهایت نحوه انجام کار توسط سر گروه ها می باشد. 

7-    تماس با افراد پُر درآمد شرکت و درخواست جلسه 

نکته اصلی اینجاست، افرادی می توانند به شما کمک کنند که خود به جایی رسیده باشند. در این خصوص با توجه به شرایط کنونی وضعیت شرکت های فعال، پیشنهاد می شود که اول قوانین و اطلاعیه های صادر شده در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایت منتخب وزارتخانه را خوانده و با اطلاعات کامل از خط مشی وزارتخانه در خصوص انجام این حرفه توسط بازاریابان اقدام به گزینش سر گروه مورد نظر خود کنید. شایان ذکر است که داشتن درآمد بالا دال بر درستی عملکرد نیست. دیده ایم که بعضی از فعالان این حرفه با زیر پا گذاشتن قوانین به درآمدهای بالایی نیز رسیده اند. ملاک انتخاب خود را بر اساس انجام روش موفقیت توسط خود سر گروه ببینید.

8-    تحقیق در مورد نحوه انجام کار آن تیم و تطابق با قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اهداف شرکت 

هیچ بازاریاب یا سر گروهی فعالیت خود را زیر سوال نمی برد. لازمه انتخاب هوشمندانه داشتن اطلاعات کافی در مورد قوانین وزارتخانه و شرکت است و همچنین منطبق کردن آن ها با فعالیت سر گروه مورد نظر شما می باشد.

برای اینکه بتوانید گفته های سر گروه یا فرد منتخب سر گروه را در مورد درستی یا نادرستی تشخیص دهید، از افرادی که در گروه آنان فعال هستند، در مورد عملکرد و کسب نتایج شان تحقیق کنید.

یادتان باشد فقط به گفته ها تکیه نکنید. حتماً ملاک تشخیص را دیدن عملکرد وی از جایگاهش قرار دهید و اگر حتی با توجه به اینکه اسم اش در لیست پُر درآمد ها بود اقدام به باز نمودن جایگاه و نشان دادن مقدار فروش خود و سازمانش و همچنین تاریخ شروع به فعالیت اش نکرد، قابل اطمینان نبوده و پیشنهاد می شود که به طور کل قید فعالیت در گروه وی را بزنید . 

9-    درخواست معرفی یک حامی از سر گروهی که مورد تأییدتان رسیده است 

اگر همه چیز مطابق با معیارهایتان جلو رفت، از سرگروه بخواهید کسی را معرفی کند که بتواند به شما کمک کند. خود سر گروه ها در پاره ای از زمان ها به خاطر اینکه در حال حمایت از افرادشان در شاخه های مختلف هستند، قادر به رشد دادن افراد جدید نیستند، بهتر است این مورد را مدنظر داشته باشید که حامی شما باید برای شما در هفته حداقل 10 ساعت وقت داشته باشد .

10-    انجام فعالیت بازاریابی شبکه ای با تمام قوا 

حتی اگر بهترین شرکت های دنیا را انتخاب کرده باشید تا زمانی که خودتان با تمام قوا در این مسیر قدم بر ندارید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این حرفه زمانی به شما جواب می دهد که با تمام قوا در آن قدم بگذارید و حاضر باشید چالش های آن را کاملاً مورد پذیرش قرار داده و از موانع سر راه تان بگذرید. 

(( فاصله خواستن تا توانستن تنها با عمل کردن پُر می شود نه اندیشه یا تماشا کردن ))

میلاد حبیب اللهی

 

منبع: شماره 38 مجله کارآفرین ناب

 

 


تعداد بازديد : 766
/ ساعت: :
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
تکسومشهد
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
سایت های مرتبط
پیوندهای روزانه
خبرنامه
آخرین نظرات کاربران